Dell Inc. și Lonely Whale au constituit un grup trans-sectorial pentru soluţionarea problemei deşeurilor marine

Consorţiul trans-sectorial va crea primul lanţ de aprovizionare-desfacere de produse plastice reciclate din deşeuri marine la scară comercială

  • Dell Inc. și Lonely Whale lansează împreună un consorţiu trans-sectorial format din General Motors,Trek Bicycle, Herman Miller, Interface, Van de Sant, Humanscale și Bureo pentru utilizarea maselor plastice reciclate din deşeuri marine
  • Cu sprijinul organizaţiei UN Environment, The Lonely Whale a convenit cu grupul constituit să creeze primul lanţ de aprovizionare-desfacere global, scalabil şi operaţional care reduce cantitatea de deşeuri plastice din mediul marin
  • Fiecare companie componentă a grupului este de acord să testeze integrarea maselor plastice recuperate din mediul marin în produse sau ambalaje şi să reducă nivelul de utilizare a maselor plastice în cadrul propriilor activități

Dell Inc. și Lonely Whale lansează o iniţiativă de colaborare, de tip open-source, denumită NextWave, la care participă General Motors, Trek Bicycle, Interface, Van de Sant, Humanscale, Bureo şi Herman Miller. NextWave convoacă companii de vârf și organizații orientate către consumatori pentru a dezvolta primul lanț de aprovizionare-desfacere cu materiale din mase plastice recuperate din mediul marin la scară comercială. Printre membrii suplimentari ai grupului care sprijină această iniţiativă se numără UN Environment, 5Gyres Institute, Zoological Society of London şi New Materials Institute.

Cercetările arată că un volum de deşeuri din mase plastice estimat la 8 milioane de tone a fost deversat în apele mărilor şi oceanelor doar în anul 2010, iar dacă această tendinţă nu se schimbă, mai mult de 150 de milioane de tone de deşeuri din plastic vor ajunge în oceane până în anul 2025. Acest fapt reprezintă nu doar o ameninţare gravă la adresa vitalității ecosistemelor din oceanele planetei, care includ recifurile de corali și principalele medii de înmulțire pentru pești, ci şi un efect negativ la adresa sănătăţii şi longevităţii speciilor marine şi a fiinţelor umane.

Membrii NextWave vor împărţi responsabilitatea de dezvoltare a unui model sustenabil care reduce poluarea marină cu deșeuri plastice, lucru care generează beneficii economice şi sociale pentru mulţi actori implicaţi. În plus, consorţiul va asigura infrastructura şi suportul necesar pentru lanţul de aprovizionare-desfacere creat ca acesta să satisfacă cererile şi să se alinieze la standarde sociale şi de mediu aprobate la nivel global. Nu în ultimul rând, iniţiativa va confirma integritatea lanţului de aprovizionare şi integrarea rezultată în termeni de noi produse prin intermediul conformităţii cu normele şi a verificării impactului de către terţe părţi externe.

The Lonely Whale, un ONG dedicat apropierii oamenilor de mediul marin prin educaţie, campanii adresate consumatorilor şi soluţii bazate pe criterii de piaţă, se va alătura şi ea consorţiului. NextWave va angaja în mod activ oameni de ştiinţă şi va susţine lucrul cu deşeuri provenite din ape marine, precum şi sănătatea acestor ape pentru a genera un model sustenabil care să sprijine nevoile comunităţilor şi a mediilor de coastă marină. Iniţiativa este sprijinită de UN Environment, partenerii din sectorul privat fiind invitaţi să se înroleze în campania Clean Seas ca parte a angajamentului luat.

NestWave anticipează că, împreună, membrii consorţiului vor reuşi să evite ca peste un milion şi jumătate de kilograme de deşeuri din plastic să ajungă în mediul marin în următorii cinci ani, echivalentul a 66 milioane de pet-uri.

Un amănunt important este acela că firmele membre ale iniţiativei au convenit să reducă şi nivelul de utilizare al maselor plastice în cadrul propriilor procese operaţionale. Este esenţial ca, în vreme ce activează pentru oprirea fluxului de deşeuri din mase plastice către apele mărilor şi oceanelor, fiecare companie să-şi evalueze propria amprentă de mase plastice şi să elimine şi/sau să reducă semnificativ propriul nivel de utilizare a maselor plastice ne-reciclabile şi de unică folosinţă.

Această iniţiativă a luat naștere ca urmare a colaborării dintre Dell şi The Lonely Whale. În anul 2015, Dell a încheiat un parteneriat cu Adrian Grenier, fondatorul Lonely Whale, pentru un program de conștientizare și educare a companiilor și consumatorilor în privința pericolelor reprezentate de deşeurile din plastic pentru mediul marin prin – Lonely Whale VR experience. Dell a lansat primul proiect pilot de realizare a ambalajelor din deşeuri plastice recuperate din mediul marin în februarie 2017 şi a sprijinit lansarea iniţiativei Clean Seas, care aparține programului UN Environment și care a dus la intrarea în program a unui număr de peste 33 de ţări care iau măsuri concrete de reducere a deşeurilor marine. În luna iunie, Dell şi Lonely Whale s-au adresat Naţiunilor Unite cu ocazia Conferinței UN Ocean 2017, unde Dell şi-a susţinut angajamentul pentru UN SDG Goal 14.

Dell are deja un istoric în ceea ce privește sprijinirea programelor care permit crearea unei economii circulare globale, ca parte a strategiei sale 2020, Legacy of Good . Dacă doriți să aflaţi mai multe despre această iniţiativă, vă rugăm să vizitaţi NextWave-Plastics.org, iar pentru mai multe informații despre realizările Dell în materie de deşeuri marine din mase plastice, puteți vizita pagina programului Dell Ocean Plastics.

Dell Inc

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.