Cum să captezi lumina cu obiectivul Sony 100mm STF în cea mai întunecată zi din an

Fotografii europeni oferă sfaturi despre fotografierea surselor de lumină în acest solstițiu de iarnă folosind obiectivul Sony

“Oriunde există lumină, poți fotografia.” Alfred Stieglitz

21 decembrie marchează cea mai scurtă și, în consecință, cea mai întunecată zi din an, soarele aflându-se la cea mai mică înălțime deasupra orizontului. Pentru fotografi, zilele mai întunecate oferă o oportunitate ideală pentru imagini creative, folosind atât lumina artificială cât și luminescența sezonieră naturală. Pentru a sărbători acest moment al anului, Sony a provocat o serie de fotografi din Europa să capteze lumina în imagini spectaculoase cu obiectivul Sony SEL100F28GM.

Fotografii implicați în proiect sunt Alin Popescu (România), Kaupo Kikkas (Estonia), Petar Sabol (Croația), Robert Maschke (Germania) și Uros Podlog (Slovenia).

Pentru a preveni aspectul neplacut al unei imagini realizate în condiții de lumină nu tocmai prielnice, un fundal nefocalizat poate aduce un plus de valoare imaginii.

Având în vedere calitățile sale precum rezoluția foarte mare, efectul de bokeh extrem de plăcut obținut datorită opticii specifice Smooth Trans Focus, obiectivul SEL100F28GM le permite fotografilor să fie creativi, indiferent de condițiile de lumină. Datorită profunzimii extrem de mici a câmpului și a diafragmei cu 11 lamele, precum și elementului optic de apodizare, se obțin cercuri delicate și uniforme din diferitele surse de lumină aflate în afara planului de focus, planul focalizat rămânând în același timp foarte clar. De la luminițele de Crăciun și artificii la peisajele urbane, poduri sau iluminat stradal, SEL100F28GM transformă orice sursă de lumină într-o oportunitate de a crea o varietate de imagini originale, făcând din fundalul fotografiei o componentă la fel de importantă ca prim-planul.

This slideshow requires JavaScript.

Fotograful profesionist Alin Popescu împărtășește sfaturile sale despre crearea propriilor imagini uimitoare în timpul solstițiului de iarnă:

  • Zilele de iarnă sunt scurte și destul de întunecate. Acest lucru nu înseamnă că nu mai realizăm imagini în aer liber atunci când lumina nu este suficientă.
  • Cele mai bune imagini din oraș sunt la amurg (cunoscut și ca ora albastră – se întâmplă după apus și înainte a se întuneca complet).
  • Întrucât orașele sunt pline de lumini în timpul iernii (precum decorațiunile de Crăciun), avem o oportunitate foarte bună de a ieși să realizăm portrete cu efecte bokeh spectaculoase.
  • Alegeți obiectivul vostru preferat pentru “bokeh”, cel care realizează cel mai plăcut tip de defocalizare și mergeți să fotografiați. Am ales camera Sony A9 împreună cu obiectivul Sony 100 STF G Master pentru performanțele sale uimitoare, atât în ceea ce privește ​​claritatea, cât și modul de randare a bokeh-ului: cel mai plăcut și ”cremos” pentru ochi văzut vreodată de mine la un obiectiv (cel puțin pentru cele pe care le-am ținut în mână și testat, și nu sunt puține…).
  • Uitați de bliț! Când vă aflați într-un spațiu aglomerat din oraș, fotografierea cu bliț poate deranja alte persoane și, de asemenea, atrage atenția asupra dumneavoastră. Este mai bine să folosiți o lampă video cu LED-uri, care permite ajustarea temperaturii culorilor, astfel încât să puteți potrivi lumina voastră cu cea a orașului. În plus, blițul (dacă nu este folosit în mod corespunzător, adică modul manual) tinde să expună corect numai subiectul, nu și ambientul.
  • Plasați subiectul în apropierea unui stâlp de iluminat (nu exact sub el, pentru că veți avea umbre în jurul ochilor) sau lângă o vitrină mare frumos iluminată, având în același timp un fundal aglomerat, cu multe surse de lumină. Cu cât acesta este mai aglomerat, cu atât efectul bokeh din imaginea finală va fi mai spectaculos. Luminile diferite folosite de magazine oferă iluminări diferite pentru subiect. Neoanele, becurile, luminile stradale au temperaturi de culoare diferite, astfel că dacă vă jucați modificând balansul de alb puteți obține rezultate diferite. Acesta este motivul principal pentru care fotografiez RAW.
  • Dacă doriți o imagine care să inducă o anumită stare de spirit, iluminați subiectul cu ajutorul lămpii LED cu o treaptă sau două peste lumina ambientală, astfel încât acesta să se separe mai bine. În acest fel, fundalul va fi expus mai puțin și subiectul se va evidenția în imagine, oferind un aspect 3D.
  • Schimbați-vă poziția de fotografiere, unghiul și perspectiva. Mergeți pe un balcon de unde puteți vedea strada sau, dacă vă este accesibilă, o terasă pe acoperiș, care vă poate oferi o vedere uimitoare asupra orașului.
  • Încercați să captați pulsul străzii și starea de spirit în imagini. Profitați la maximum de lumina disponibilă. O lumină bună de separare este reprezentată de farurile mașinilor care vin spre subiect. Poziționați-vă lângă o stradă aglomerată.
  • Piețele de Crăciun reprezintă o sursă excelentă de fundaluri deosebite. Dacă fotografiați în decembrie (cea mai întunecată zi a anului este 21 decembrie, deci foarte aproape de Crăciun) este aproape imposibil să nu găsiți decorațiuni în oraș. Folosiți asta în avantajul vostru.
  • Vorbind de Crăciun, o sursă de lumină ușor accesibilă (și, de asemenea, o sursă pentru un efect bokeh) sunt mici lumini de Crăciun pe care le avem cu toții în casă. Pentru siguranța subiectului meu am folosit luminile cu LED-uri care sunt alimentate de la bateriile de 1,5 V, și nu de la prize. Așezați luminile atât în ​​fața, cât și în spatele subiectului pentru un efect de adâncime mai pronunțat.
  • Lumânările sau artificiile arată, de asemenea, foarte bine și pot fi amplasate aproape de subiect pentru a inspira o atmosferă puternică. Lumina acestora este caldă iar un ISO ridicat și o deschidere rapidă a diafragmei pot fi singurele surse de lumină.
  • Chiar dacă nu aveți acces la lumini LED (cu prețuri foarte convenabile în zilele noastre), mici trucuri precum lanterna telefonului vă pot ajuta în această aventură. Plasați telefonul într-un selfie stick și cereți modelului să pozeze ca și cum ar face un selfie. Ecranul telefonului e îndreptat către dumneavoastră, iar lumina din spate către subiect.
  • Pictura cu lumină este o tehnică pe gustul meu, dar este foarte dificil de utilizat cu subiecții aflați în mișcare. În primul rând aveți nevoie de un timp de expunere foarte mare pentru a avea timp să pictați cu lumina. Prin urmare, este nevoie fie de o mână stabilă cu echipament stabilizat (stabilizarea încorporată a body-ului Sony A9 + stabilizarea OSS, încorporată în obiectiv în cazul meu) și un model răbdător, gata să pozeze într-o anumită poziție fără să se miște (ținerea respirației după expirație vă oferă cele mai bune rezultate). Apoi, setați aparatul foto pe rafală și mențineți declanșatorul apăsat pentru mai mult de 3-4 imagini, asigurându-vă astfel că veți obține cel puțin o imagine nemișcată. Veți avea nevoie de un asistent pentru a muta și ”picta” cu lumina în cadru, sau trebuie să setați camera pe un trepied pentru a o face singuri. Dar aveți grijă când lăsați aparatul foto nesupravegheat pe o stradă aglomerată!

15 Decembrie 2017 – Sony

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s