NVIDIA RTX Technology transformă în realitate randarea cinematică în timp real

Un deceniu de dezvoltare a algoritmilor și plăcilor grafice duce la un salt uriaș în domeniul graficii pe computer

NVIDIA a anunțat astăzi NVIDIA RTX™, o tehnologie de ray tracing (urmărire a imaginii) care le permite creatorilor de conținut și dezvoltatorilor de jocuri să randeze în timp real, la calitate cinematografică.

NVIDIA RTX este un produs care are în spate 10 ani de lucru la algoritmii de grafică pe computer și la arhitecturile plăcilor grafice. Sistemul constă în tehnologia de ray-tracing înalt scalabilă care rulează pe o arhitectură NVIDIA Volta. Concepută pentru a avea suport ray tracing prin intermediul a numeroase interfețe, NVIDIA a colaborat îndeaproape cu Microsoft pentru a introduce support RTX complet pentru aplicațiile care folosesc noul API Microsoft DirectX® Raytracing (DXR).

Considerată de mult timp cea mai bună soluție pentru luminozitate, reflexii și umbre cât mai aproape de realitate, tehnologia ray tracing oferă un grad de realism mult peste tot ceea ce pot oferi tehnicile tradiționale de randare. Ray tracing-ul în timp real înlocuiește majoritatea tehnicilor folosite astăzi în randările tradiționale și oferă calcule optice realiste care duc la imitarea fidelă a modului în care lumina se comportă, ceea ce înseamnă imagini mai fidele realității.

„Ray tracing-ul în timp real a fost un vis pe care industria de grafică și dezvoltare de jocuri îl are de zeci de ani, iar NVIDIA RTX îl aduce la realitate,” a declarat Tony Tamasi, senior vice-president al diviziei de conținut și tehnologie la NVIDIA. „Plăcile grafice devin acum din ce în ce mai puternice, capabile să livreze ray tracing în timp real pentru jocuri, ceea ce va deschide calea unei noi ere de experiențe vizuale.”

Ray tracing-ul este folosit de ani de zile pentru a pre-randa lumile similare cu realitatea pe care filmele le înfățișează. Totuși, până acum, această tehnologie a consumat prea multe resurse pentru a fi utilizată în cadrul jocurilor interactive care se desfășoară în timp real și care necesită o rată mare de cadre pe secundă și latență scăzută. NVIDIA RTX, însă, depășește aceste limitări.

Suport extins în industrie

“DirectX Raytracing este cel mai recent exemplu care întărește misiunea Microsoft de a le permite dezvoltatorilor de jocuri să creeze experiențe incredibile cu ajutorul unor inovații grafice de ultimă generație,” a spus Max McMullen, manager de dezvoltare a Windows Graphics și AI la Microsoft. “Colaborarea strânsă cu NVIDIA pentru DirectX Raytracing și tehnologia NVIDIA RTX aduce ray tracing-ul în timp real mai aproape de milioane de gameri pe Windows.”

Lideri ai industriei ca 4A Games, Epic, Remedy Entertainment și Unity folosesc NVIDIA RTX în cadrul demonstrațiilor de la Game Developers Conference care are loc săptămâna aceasta la San Francisco. Aceștia demonstrează cum ray tracing-ul în timp real poate oferi o grafică uimitoare, fidelă realității în jocurile pe care le vor dezvolta în viitor. Și, pentru că RTX are suport Microsoft DirectX Raytracing, de această tehnologie de ultimă oră vor putea beneficia utilizatorii de Windows de pretutindeni.

„Disponibilitatea NVIDIA RTX deschide calea spre a face ray tracing-ul în timp real accesibil”, a spus Kim Libreri, CTO al Epic Games. „Prin punerea la dispoziția dezvoltatorilor de jocuri a unei tehnologii atât de puternice care are suport pentru noul API DirectX Raytracing, NVIDIA deschide drumul noii generații de grafică pentru filme și jocuri.”

„Integrarea NVIDIA RTX in noul nostru motor Northlight a fost destul de ușoară”, a spus Mikko Orrenmaa, technology team manager la Remedy Entertainment. „Dezvoltând exclusiv pe NVIDIA RTX, am fost surprinși de cât de rapid am reușit să concepem un prototip pentru noile tehnici de lumină, reflexie și ocluzie ambientală, cu o fidelitate vizuală mult superioară tehnicilor tradiționale de rasterizare. Suntem foarte încântați de ceea ce vom putea realiza în viitor cu tehnologia NVIDIA RTX. Gamerii ar trebui să se aștepte la ceva special.”

GameWorks pentru Ray Tracing

Pentru a le permite dezvoltatorilor de jocuri să profite de aceste noi capabilități, NVIDIA a mai anunțat că NVIDIA GameWorks™ SDK va adăuga un modul de ray tracing care va curăța imaginea de zgomot. Această suită de unelte și resurse pentru dezvoltatori va îmbunătăți semnificativ realismul jocurilor și va scurta ciclurile de dezvoltare de produs pentru titlurile care folosesc noul API Microsoft DXR și NVIDIA RTX.

Viitorul GameWorks SDK – care va avea suport pentru Volta și viitoarea generație de arhitecturi pentru plăcile video – oferă suprafețe de umbră, reflexii lucioase și ocluzie ambientală, toate prin folosirea ray tracing.

Prin intermediul acestor capabilități, dezvoltatorii de jocuri pot crea reflexe realiste, de înaltă calitate, care surprind mediul din jur și pot oferi acuratețe liminii și umbrei. Prin aceste capabilități care devin disponibile platformelor standard în industrie ca Microsoft DXR, orice dezvoltator de jocuri pe PC va avea acces la efecte realiste care până acum erau imposibile.

SAN FRANCISCO — Game Developers Conference — 20 martie 2018 — NVIDIA

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s